Frakt- och Leveranspolicy

Läs igenom vår frakt- och leveranspolicy noggrant när du gör en beställning hos Dizaynia AB. Denna policy gäller för alla beställningar som görs på vår hemsida.

Vilka alternativ har jag för frakt och leverans?

Hämtning i butik


För mindre produkter erbjuder vi kostnadsfri hämtning i vår butik. Du kan hämta din beställning när den är klar för upphämtning.

Upphämtning från lager


Vi erbjuder också kostnadsfri upphämtning direkt från vårt lager för alla produkter. Vänligen kontrollera med oss för att bekräfta tillgängligheten innan du hämtar varan.

Observera! Vid egen installation kan garantivillkoren påverkas.

Expressleverans


Alla våra leveranser skickas som expressfrakt utan extra kostnad. Vi strävar efter att leverera så snabbt som möjligt, men de leveransdatum vi anger är endast uppskattningar. Standard leveranstiden är vanligtvis mellan 8-12 veckor från det att din beställning och betalning är mottagen och bekräftad. För mer information, vänligen se våra köpvillkor.

Leverans och Montering

Vi erbjuder leverans inom stor-Göteborgs stad för 1000 SEK (upp till tredje våningen). För leveranser till högre våningar tillkommer extra avgifter. För leverans utanför Göteborg tillkommer 100 SEK/10 km samt en grundavgift på 300 SEK. Vi erbjuder även gratis montering av våra produkter, förutom montering av garderober.

Leveransgaranti

Vänligen observera att om kunden hämtar produkten från vår butik, gäller ingen leveransgaranti. Om kunden väljer att hämta varan själv, gäller inte heller garantin eftersom eventuella skador som kan uppstå under transport eller hantering är kundens ansvar.

När vi levererar produkten till kunden, måste hemmet vara tillgängligt och förberett för leverans. Kunden är ansvarig för att förbereda platsen innan vi anländer. Vi ansvarar inte för installation av speglar, taklampor eller andra väggmonterade objekt under möbelleveransen; dessa installationer är kundens ansvar.

För att säkerställa en smidig leverans måste korridorer och ingångar vara fria från hinder så att transporten inte blockeras.

Efter leveransen är det kundens ansvar att ta hand om eventuella tomma kartonger och förpackningar.

Vid leverans av stora möbler finns det ingen möjlighet för kunden att ångra sig och begära omplacering av produkten efter att den har installerats.

Viktigt att notera:

Skador som uppstår under transport eller hantering, både vid kundens självuthämtning eller under leverans, är kundens ansvar.
Kunden måste säkerställa att platsen där möblerna ska levereras är tillräckligt förberedd innan vår leverans.
Om produkten inte kan levereras på grund av obehindrade ingångar eller förberedelser är vi inte ansvariga för eventuella problem som uppstår.
Alla förpackningar, inklusive kartonger, ska hanteras och tas om hand av kunden efter leverans.

 

Erbjuder ni internationell frakt?

Vi erbjuder internationell frakt till Danmark. För övriga länder, vänligen kontakta oss på kontakt@dizaynia.com för att få mer information om leveransalternativ och kostnader.

Vänligen notera att internationella leveranser kan vara föremål för olika regler, tullavgifter och skatter, som vi inte har kontroll över. Om detta gäller för din beställning är det ditt ansvar att följa de regler som gäller i det land du bor i och att betala eventuella extra avgifter.

Vad händer om min leverans är försenad?

Om leveransen försenas av någon anledning kommer vi att informera dig så snart som möjligt och ge dig ett uppdaterat leveransdatum.

Frågor om returer?

För information om returer, vänligen se våra köpvillkor.

Hur kan jag kontakta er om denna policy?

Har du några frågor eller funderingar kring vår frakt- och leveranspolicy kan du kontakta oss via:

E-post: kontakt@dizaynia.com
Telefon: Göteborg 031 43 44 10 / Malmö 040 43 10 10