AVBESTÄLLNINGS VILLKOR
Kunden har rätt att avbeställa en vara innan den levereras eller hämtas. När varan har levererats enligt de angivna leveransvillkoren upphör rätten att avbeställa. Dizaynia AB (556773-7530) förbehåller sig rätten att behålla en del av betalningen för att täcka kostnader och rimliga förluster som uppstår på grund av avbeställningen, tills avbeställningen har behandlats.
Avbeställning av standardartiklar
Vid avbeställning av standardartiklar tillämpas följande schablonersättning:
Vid avbeställning inom 7 dagar från inköpsdatum har Dizaynia AB rätt att ta ut en avgift 10% av varans pris.
Vid avbeställning inom 14 dagar från inköpsdatum har Dizaynia AB rätt att ta ut en avgift om 20% av varans pris.
Vid avbeställning mer än 14 dagar från inköpsdatum har Dizaynia AB rätt att ta ut en avgift om (30) procent av varans pris.
Dizaynia AB förbehåller sig rätten att kräva ytterligare ersättning från kunden för de kostnader och förluster som kan uppstå vid avbeställning av standardartiklar.
Avbeställning av speciellt beställnings och snabbt beställningar:
Vid avbeställning inom tre (3) dagar från inköpsdatum har Dizaynia AB rätt att ta ut en avgift om 15% av varans pris.
Vid avbeställning mer än 3 dagar har Dizaynia AB rätt att kräva full ersättning för de kostnader och förluster som uppstår på grund av avbeställningen, särskilt om varan inte kan säljas utan betydande förlust.
DISTANSAVTAL
Vid distansköp har kunden rätt att inom fjorton (14) dagar från leveransen enligt vald leveransmetod utöva sin ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerrätten gäller inte för tilläggstjänster som leverans och montering som redan har påbörjats på kundens begäran eller andra tjänster som redan har utförts av Dizaynia AB. Ångerrätten gäller inte för varor som har tillverkats enligt kundens specifikationer eller har fått en personlig prägel.
För att utöva ångerrätten ska kunden meddela Dizaynia AB inom 14 dagar via den angivna e-postadressen på orderbekräftelsen eller kvittot. Kunden ansvarar för att returnera varan i ursprungligt skick till Dizaynia AB:s lager i Göteborg samt för returkostnader.
ÄNDRINGAR PÅ BESTÄLLNING
Våra kunder har rätt att göra ändringar för beställningsvara i färger och mått inom sju dagar efter beställningsdatum.(Gäller ej på speciellt och snabbt beställningar)
REKLAMATION VILLKOR
Våra produkter har 2 års fabriksgaranti(förutom Outlet produkter och utförsäljning produkter)Kunder har rätt reklamera varan inom garantitiden. En kopia av kvittot krävs alltid vid reklamation.
Reklamationsrätten omfattar alla tillverkningsfel. Den täcker inte yttre skador orsakade av yttre påverkan, felaktig hantering av varor eller slitage. Kontakta personalen om du har ett klagomålsärende och fyll i klagomålshandlingen tillsammans. Bilder på klagomålet samt kopia av kvittot skickas till reklamation@dizaynia.com (ange personuppgifter och en kort beskrivning)
Det är viktigt att du meddelar oss om ev fel eller brist på din vara så fort du upptäcker den, eftersom felet annars kan förvärras och i värsta fall göra att vi inte kan reparera eller byta. Om anmälan om fel eller brist inte lämnas inom skälig tid kommer en ev. klagomål.
För att kunna behandla ditt klagomål behöver vi ditt ordernummer. Det är ditt ansvar som kund att kunna avslöja detta. Vi behandlar inte reklamationer utan original ordernummer eller kvitto.
Varan måste vara inom garantitiden